sobota 24. októbra 2009

Ekoprojekt Jedľoviny 2009


V sobotu, 17. októbra sme sa zišli v Jedľovinách pri chate Storočnica, aby sme vyčistili priľahlé lúky, lesy a potok od špiny a nečistôt, ktoré sa tam nachádzali. Stretli sme sa tu domáci, ale aj chalani z Nitry a zo Žiliny.

Počasie nám veru moc neprialo, ale zato odhodlanie sme mali. Okolo desiatej sme sa všetci dali do roboty a plný elánu sme znášali vrecia s odpadkami do kontajnera, ktorý nám zabezpečilo mesto Martin. Na moje prekvapenie sa kontajner nenaplnil, čo ma aj celkom potešilo. Vriec sa nazbieralo okolo dvadsať a myslím si, že môžem povedať za všetkých to, že sme boli plne spokojný s naším výsledkom. Samozrejme o prekvapenia nebola núdza a našli sme aj také absurdity ako pribitú reťaz v strome, detské plienky a rôzne iné veci, ktoré do tohto prostredia absolútne nepatria. Ale čo už, ľudia sme rôzny. Niekto sa sem prichádza prejsť a načerpať silu, iný ožrať a narobiť bordel. No a po takýchto individuách sa potom robí poriadok.

Je to samozrejme naša inciatíva a nikto nás do toho nenúti. Niekto to považuje za zbytočné, ale pre mňa je rovnako zbytočné, aby som plechovku alebo fľašu po jej spotrebovaní vyhodil za svoj chrbát a v takej špine si potom opekal. Je to svedomie každého z nás a mňa mrzí, že medzi nami sú aj také svine ( inak sa to nazvať nedá ), po ktorých zostáva neskutočný bordel. Poriadok však nerobíme pre nich, ale pre nás a rovnako pre tých, ktorí v Jedľovinách hľadajú kľud a odpočinok.

Preto ma teší, že sa nás toľko zišlo a pán Kašuba nám neváhal pomôcť a svojou účasťou iba potvrdil, že mesto nám v takýchto aktivitách vyhovie. Ďakujem teda všetkým, Peťovi za zorganizovanie akcie a aj chalanom z SHO za pomocnú ruku a ostatným z Martina.

Naša činnosť nie je zbytočná. V budúcnosti plánujeme robiť podobné akcie aj v iných častiach nášho regiónu, aby sme sa za svoju Turčiansku záhradku nemuseli pred nikým hanbiť.

Bebo

Video z našej akcie:http://www.youtube.com/watch?v=KT1WflBaHV0

2 komentáre:

Raslavien povedal(a)...

Chválim takýto druh akcie. Ja som aj chcel dôjsť, ale nemohol som. Nabudúce by som sa rád zúčastnil na obdobnom projekte.

Unknown povedal(a)...

Neboj sa Rafo,dáme o tom včas vedieť na našej stránke.Hádam ti to nabudúce výjde.