piatok 8. mája 2009

Deň Živy



A opäť sme sa stretli!
Neviem či by niekto stál o kompletný chronologicky usporiadaný opis celého dňa, ak aj áno tak má smolu keďže ja na to nemám ani pamäť ani čas.
V prvom rade sa poďakujem Rafovi za to že vybavil k tomuto účelu chatu a nič za to nežiadal. Ďalej Bebovi za to sa unúval ísť deň vopred a všetko pripravil. On je určite vďačný všetkým za to že prišli o deň neskôr a nekafrali mu do toho. Inými slovami – kto neskoro chodí moc sa nenarobí.
Pri mojom príchode sa na mieste určenia už okolo kotlíka s gulášom hrčila kôpka ľudí a snažila sa oklamať hlad sŕkaním piva. Zloženie bolo až na pár nových ksichtov tradičné, nemôžem nespomenúť kompótov z Nitravy ( na počudovanie aj s dámskym doprovodom) a Rafa s jeho Lídiou ( možno sa volala aj inak, kritiku znášam dobre, tak hurá do mňa).
Pomaly sa zozbierala celá tlupa Slovenov, ktorú oživil najmä príchod šermiarov, obzvlášť dvoch malých zloduchov čo si kompenzovali dlhú cestu autom zvýšenou aktivitou. Chvála bohom že chata stojí. Ešte že priletel aj Doktor s Prepelicou, keď už nič iné tak bolo aspoň o čom rozprávať.
Deň Živy je dnom radosti, mocnejúcej sily prírody, keď všetko bujnie a prekypuje novým životom. Nové bolo aj to že obrad viedol Bebo a určite vyjadrím názor všetkých keď poviem že mu to šlo vynikajúco.
Na kopci s nádherným výhľadom, len1O minút cesty od chaty sa postavilo zhruba čosi cez 20 kúskov Slovenov, aby si obradne umyli ruky, obsypali miesto na ochranu pred zlými silami drobnou poživňou, vypočuli si zariekania k Žive , zložili obetiny k ohňu, postavili máj, vyslopali medovinu a neskôr zakrútili hlavou nad tým ako je možné opísať celý obrad jednou vetou.
Po návrate na chatu sa všetci pustili do Bebovho gulášu ( čo on nerobil? Keby nás momentálne nereprezentoval v Poľsku tak isto píše aj tento článok).Zatiaľ čo sa pidizloduchovia naháňali s bakuľami a oblievali gulášom naokolo sa už začalo popíjať a drístať jedno cez druhé. Za majstra prednesu toho večera jednoznačne určujem Pilbyrada a je mi nesmierne ľúto že tu nedokážem zreprodukovať ani jednu jeho perlu. Snáď niekto s lepšou pamäťou capne niečo do komentárov. A určite pribudnú aj fotky do galérie.
Mimochodom čo sa tam dialo po polnoci?
Žaba

7 komentárov:

Raslavien povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený autorom.
Raslavien povedal(a)...

Veru aj mne sa páčilo všetko, dobre to ten Raffo zorganizoval :)) Pilbyradove perly dokáže zreprodukovať asi len on sám, lebo ja som mu moc nerozumel :) Bebo opäť nelenil a postaral sa o to, že každú noc bol na chate a spravoval všetko, aj to, že som prvú noc spal ):-) Dúfam, že sa ešte stretneme pri Pohanove minimálne toľkí, ako teraz, Sláva Žive a guľášu od vojakov! ;) Mimochodom, Žaba môžeš trikrát hádať, čo sa dialo po polnoci :)

Unknown povedal(a)...

Nie Lídia ani Lívia ale Natália :-D Ale bolo perfektne :)

Anonymný povedal(a)...

No matne si spomínam, že som tam bol i ja :) Ja si myslím, že na tej chate boli myši, lebo pivo sa minulo neskutočne rýchlo.
Vynikajúca akcia, aj keď som nezotrval až do rána, ale mrznúť som mohol aj doma. Vďaka všetkým. A ako hovorieva Didi: Sláva Bohom a Sláva Bohom
Armyslav

Anonymný povedal(a)...

Po polnoci mal Cirhoslav o 3 rano telefonat... Pre zmenu, kedze cely vecer telefonoval... Ale bolo perfektne a ani moc nemrzlo... :D
Sláva predkom...

Jaroslav

Unknown povedal(a)...

No,akcia sa vydarila a Bohovia nám dopriali pekné počasie.Prišli aj noví ľudia,čo ma celkom potešilo a určite aj návšteva Nitranov.Takže dúfam,že dalšie akcie sa udú niesť v podobnom duchu.
A Rafo,guľáš od vojakov by si veru jesť nechcel,je tam viac mrkvy ako mäsa so zemiakmi.:-)

Raslavien povedal(a)...

Ja som to tak napísal, lebo Mareček tam stále "vychvaľoval" vojakov a ich prácu :) Inak ak tam niesu zemiaky, môžte sa tváriť, že ste viac historickí, niečo ako LH, kedže zemiaky sú v podstate nové oproti dobe, kedy naši predkovia slávili našich Bohov :)